• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo ComBron Communicatie. Naast het logo staat de tekst: "communicatie", want ComBron is een communicatiebureau. Voor communicatie-advies naar ComBron Communicatie.

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar voor iedereen!

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
Communicatie » Adviseur crisiscommunicatie

Adviseur crisiscommunicatie

Adviseur crisiscommunicatie nodig? Een communicatieadviseur crisiscommunicatie doet 99% van zijn/haar werk vóórdat er sprake is van een crisissituatie.

Het begrip crisis wordt vaak verkeerd uitgelegd, waardoor crisiscommunicatie vaak wordt verward met risicocommunicatie.

Crisiscommunicatie: hypotheses en draaiboeken

Afhankelijk van de schaal is crisiscommunicatie toch vooral het domein van het rijk, omdat de burger van de overheid verwacht dat diezelfde overheid hem/haar beschermt tegen de gevolgen van calamiteiten.

Feit is ook dat er geen tijd meer is voor discussie over verantwoordelijkheden op het moment dat de crisis zich aandient. Bij een crisissituatie horen (geoefende) communicatieprocessen te starten die onderdeel uitmaken van een calamiteitenplan.

Voor de input van de draaiboeken voor crisiscommunicatie is het daarom raadzaam de risicocommunicatie goed op te zetten. Risicocommunicatie bundelt immers niet alleen de geïnventariseerde feitelijkheden en de bij de burger aanwezige kennis. Risicocommunicatie heeft al gewerkt aan de bewustwording en de kennis. Ook heeft het bij het “bereikbare deel van de bevolking” gezorgd voor een stukje preparatie, maar dat gaat helaas voor het grootste gedeelte van de inwoners van een gebied niet op.

Crisiscommunicatie: assessments

Ondanks het feit dat overheidsorganisaties mensen vaak niet kunnen motiveren voorbereidingen te treffen, betekent die niet dat de veiligheidsketen niet de basis voor crisiscommunicatie zou moeten zijn. Proactie, preventie, preparatie, repressie en nazorg zorgen bij risicocommunicatie en crisiscommunicatie voor een goed beeld van de situatie, maar ook van de plaats die ze innemen in het grote totaal van processen rondom crises en rampen. Communicatie is belangrijk en kan het onnodige verlies van levens en middelen voorkomen, maar communicatie is een middel i.p.v. een doel.

ComBron Communicatie verzorgt assessments waarbij hoofdzakelijk gekeken wordt naar aansluiting en borging. Een IFTTT-benadering (If This Then That) lijkt aantrekkelijk, maar kan tot gevolg hebben dat er blinde vlekken ontstaan.

Primaire Sidebar

Logo ComBron Communicatie.
  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact

Reviews

  • Audio-interface
  • Audiorecorder
  • Hoofdtelefoons
  • Microfoons
  • Handleidingen gereviewde apparatuur en software

Communicatie

  • Communicatieadvies
  • Communicatiebureau Westland
  • Crisisbeheersing en verandering
  • Hoe mensen kiezen
  • Organisatiecultuur in kleuren

Public relations

  • Public relations (pr)
  • Brand-A-Thon
  • Formaat afbeeldingen social media
  • Persvoorlichting
  • Tips voor videobewerking

Website by ComBron

  • Nieuwe website laten maken
  • Website laten maken in HvH
  • Kosten nieuwe website
  • Portfolio
  • Onderhoud website
  • Webhosting
  • Web Wednesday
  • Handleiding WordPress
  • Doe-het-zelf SEO

Huishoudelijk

  • MVO
  • Colofon
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Login medewerkers

Bedrijfsgegevens

ComBron Communicatie
Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

ComBron Communicatie

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Contact