• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar voor iedereen!

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
  • Pr
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact
Communicatie » Crisisbeheersing en verandering

Crisisbeheersing en verandering

Prof. Dr. Léon de Caluwé publiceerde in 1998 in M&O, tijdschrift voor management en organisatie, en in ‘Leren veranderen: een handboek voor de veranderaar’ (1999) samen met H. Vermaak een visie op verandering. De tijd veranderde enkele inzichten, maar het principe bleef overeind.

De Caluwé vond dat zijn artikel over veranderen al op voldoende plaatsen op het internet staat, dus gaf hij geen toestemming voor het integraal publiceren ervan. Kennis van verandering is echter onontbeerlijk als we willen begrijpen waarom crisisbeheersing en rampenbestrijding nooit perfect zullen verlopen.

Over crisisbeheersing en verandering

De afbeelding hiernaast is een gedeelte van een schilderij. Op het schilderij is Abraham Cowley (1618 – 1667) afgebeeld. Hij zei ooit: ‘Become a student of change. It is the only thing that will remain constant.’ Abraham Cowley had gelijk, zodoende ben ik De Caluwé zeer dankbaar. Ik heb veel geleerd van het herschrijven van zijn artikel en hoop dat mijn benadering anderen mag helpen te ontdekken hoe interessant veranderingsprocessen zijn.

Indeling

  1. Veranderen: Vijf kleuren, vijf betekenissen
  2. Geeldrukdenken
  3. Blauwdrukdenken
  4. Rooddrukdenken
  5. Groendrukdenken
  6. Witdrukdenken
  7. Veranderingsstrategieën en benaderingen

Hoort en zegt het voort:

Primaire Sidebar

Crisisbeheersing en verandering

  • Crisisbeheersing en verandering
    • Veranderen: vijf kleuren, vijf betekenissen
    • Geeldrukdenken
    • Blauwdrukdenken
    • Rooddrukdenken
    • Groendrukdenken
    • Witdrukdenken
    • Veranderingsstrategieën en veranderkundige benaderingen

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

ComBron Communicatie op de socials

  • E-mailadres
  • Facebook
  • Flickr
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid
  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Contact