• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo ComBron Communicatie. Naast het logo staat de tekst: "communicatie", want ComBron is een communicatiebureau. Voor communicatie-advies naar ComBron Communicatie.

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar voor iedereen!

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
Communicatie » Nationaal Handboek Crisisbesluitvorming » 8. Nafase

8. Nafase

  1. Al tijdens de respons op een situatie, waarbij de nationale crisisstructuur wordt geactiveerd, begint de voorbereiding op de nafase, de fase van herstel en nazorg. Door – op lokaal en/of regionaal niveau – zo vroeg mogelijk getroffenen en direct betrokkenen te identificeren én een inschatting te maken van schade en andere gevolgen, kunnen de taken in de nafase worden bepaald. De overgang van de acute fase naar de na(zorg) fase zal geleidelijk verlopen.
  2. Onder de nafase worden in het kader van dit Handboek verstaan alle activiteiten die na afschaling van de nationale crisisorganisatie plaatsvinden om maatschappelijke ontwrichting te voorkomen of op te heffen en zo snel mogelijk terug te keren naar het dagelijks leven. De Minister van Veiligheid en Justitie is verantwoordelijk voor de algemene coördinatie en organisatie van de nafase. De desbetreffende ministeries zijn verantwoordelijk voor de specifieke thema’s. De voortgang van de nafaseprocessen worden binnen de reguliere structuren door de verantwoordelijke bewindspersonen bewaakt en zo nodig besproken in de ministerraad. De nafase kan betrekking hebben op een veelheid aan onderwerpen. In bijlage B is een rijksbrede themalijst opgenomen. De lijst is niet uitputtend maar bedoeld als handvat bij het plannen van de gezamenlijke aanpak in de nafase.
  3. Het Interdepartementaal Afstemmingsoverleg kan besluiten dat de coördinatie en aanpak van een of meer nafase-thema’s in interdepartementaal, multidisciplinair (team)verband worden opgepakt en uitgevoerd, waar nodig in samenwerking met andere publieke en private partners. In dat verband wordt een (globaal) plan van aanpak voor de nafase opgesteld, dat door de Interdepartementale Commissie Crisisbeheersing zo nodig wordt voorgelegd aan de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing. De Minister van Financiën wordt bij het opstellen van een dergelijk plan betrokken. Zo nodig vindt besluitvorming over dit plan plaats in de ministerraad.

Primaire Sidebar

Organisatiecultuur

  • Organisatiecultuur in kleuren
    • Paars in organisaties
    • Rood in organisaties
    • Blauw in organisaties
    • Oranje in organisaties
    • Groen in organisaties
    • Geel in organisaties
  • Organisatiecultuur en de overheid
Svg (afbeelding) van het logo van communicatiebureau ComBron. ComBron Communicatie wil het beste communicatiebureau zijn.

Crisisbeheersing en verandering

  • Crisisbeheersing en verandering
    • Veranderen: vijf kleuren, vijf betekenissen
    • Geeldrukdenken
    • Blauwdrukdenken
    • Rooddrukdenken
    • Groendrukdenken
    • Witdrukdenken
    • Veranderingsstrategieën en veranderkundige benaderingen

Hoe mensen kiezen

  • Hoe mensen kiezen (en hoe niet)
    • Het rechtvaardigheidsgevoel
    • Er zoveel mogelijk uitslepen
    • Maximaal gebruik van informatie
    • Het inschatten van risico
    • YOLO!
    • Slimme vraagstelling
    • De invloed van emotie
How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

ComBron Communicatie

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Contact