• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar voor iedereen!

  • ComBron Communicatie
  • Home
  • Communicatie
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Communicatiebureau Westland
  • Pr
    • Brand-A-Thon
    • Persvoorlichter
    • Online newsroom
    • Corporate governance
    • Afmetingen afbeeldingen social media
  • Website nodig?
    • Website Hoek van Holland
    • Kosten website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Webhosting
    • Web Wednesday
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact

Oranje in organisaties | Organisatiecultuur

Oranje in organisaties staat voor competitie en winnen. Oranje is de competitie drive. Voor oranje is telt het resultaat. De wereld is het speelveld van oranje. Overal liggen de kansen voor het oprapen. Door flink de schouders eronder te zetten, wordt het een succes. Voor oranje is de wereld maakbaar.

Oranje creëert welvaart, hetzij van korte duur. Verkopers die oranje georiënteerd zijn, weten snel omzet te genereren. Ze genereren ook meer omzet dan groen georiënteerde verkopers. De reden dat oranje het toch niet wint van groen, is omdat oranje geen band ontwikkelt met de andere partij.

Oranje in de organisatie

In vergelijking met paars, rood en blauw, is oranje meer naar buiten gericht. Oranje wil waardering en is daarom bezig met corporate gouvernance. Organisaties met meer oranje kunnen beter samenwerken, omdat het voor oranje organisaties telt hoe de partners waarmee wordt samengewerkt over oranje denken. Oranje kan daarom ook goed dienen als buffer tussen rood en de buitenwereld. Het kan de scherpte van rood wat verzwakken, waardoor het beter landt bij andere organisaties.

Oranje minder populair na de kredietcrisis

Tot de Kredietcrisis werd het marktmechanisme de onzichtbare hand vaak positief gekoppeld aan oranje gedrag, waarbij oranje staat voor het nastreven van eigen doelen (Adam Smith – The Wealth of Nations). Motivatie voor Adam Smith was zijn christelijke levensovertuiging. Voor hem was de onzichtbare hand het werk van God. Smith vermeldde er bij dat een aanzienlijke structuur van regulering en instellingen noodzakelijk is om de onzichtbare hand noodzakelijk zijn, om het mechanisme efficiënt te laten werken.

Kansen voor vernieuwing en verandering in oranje organisaties

Vernieuwing en veranderen krijgt volop kansen bij oranje, omdat het veranderen oranje kan helpen bij het bereiken van doelen. Vernieuwing helpt oranje nieuwe kansen te vinden en situaties met elkaar te vergelijken. Op het gebied van corporate gouvernance (framing en webcare) sluit dit tijdperk goed aan op de behoeften van oranje.

Illustratie: svg afbeelding van een matrix met 9 vlakken waarvan het middelste vlak van de middelste rij oranje is ingekleurd. Oranje in organisaties.

Voorbeelden van oranje organisaties

Er bestaan geen oranje organisaties. Wel bestaan er oranje georienteerde afdelingen en directies binnen crisisbeheersingsorganisaties. Omdat oranje vaak te vinden is in commercieel ingestelde organisaties, zal het gehalte toenemen als het aantal publiek-private samenwerkingsovereenkomsten en de vermarkting toeneemt.

Zie ook

  1. De overheid heeft niet één organisatiecultuur
  2. Paars in de organisatie
  3. Rood in de organisatie
  4. Blauw in de organisatie
  5. Groen in de organisatie
  6. Geel in de organisatie

Hoort en zegt het voort:

  • Tweet
  • Delen op Tumblr

Primaire Sidebar

Vul hieronder je zoekterm in:

  • Organisatiecultuur in kleuren
    • Paars in organisaties
    • Rood in organisaties
    • Blauw in organisaties
    • Oranje in organisaties
    • Groen in organisaties
    • Geel in organisaties
  • Organisatiecultuur en de overheid

Footer

ComBron

  • Home ComBron
  • Blog
  • Blog “In de reclame”
  • Blog “Online video publishing”
  • Blog “Praktische tips”
  • Blog “Public relations”
  • Blog “Website by ComBron”
  • Nieuws
  • Begrippen en definities
  • Over ComBron

Reviews

  • Audiorecorders
  • Hoofdtelefoons
  • Microfoons
  • Handleidingen gereviewde apparatuur en software

Communicatie

  • Communicatieadvies
  • Communicatiebureau Westland
  • Crisisbeheersing en verandering
  • Hoe mensen kiezen
  • Organisatiecultuur in kleuren

Public relations

  • Public relations (pr)
  • Brand-A-Thon
  • Formaat afbeeldingen social media
  • Persvoorlichting
  • Tips voor videobewerking

Website by ComBron

  • Nieuwe website laten maken
  • Website laten maken in HvH
  • Kosten nieuwe website
  • Portfolio
  • Onderhoud website
  • Webhosting
  • Web Wednesday
  • Handleiding WordPress
  • Doe-het-zelf SEO

Huishoudelijk

  • MVO
  • Colofon
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Login medewerkers

Zoeken

Vul hieronder je zoekterm in:

Bedrijfsgegevens

ComBron Communicatie
Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-nummer: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Communicatieadviseurs ComBron op social media

  • Bloglovin
  • Email
  • Facebook
  • Flickr
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Phone
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid
  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Contact

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.