• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo ComBron Communicatie. Naast het logo staat de tekst: "communicatie", want ComBron is een communicatiebureau. Voor communicatie-advies naar ComBron Communicatie.

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar voor iedereen!

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact
  • Show Search
Hide Search

What would Steve Jobs do? (Iedereen wist dat het niet kon…)

Edo Dijkgraaf · 3 mei 2017 · Reageer

‘Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.’ Een quote. Niet van de stoïcijnse filosoof Epictetus zoals velen beweren, maar van Albert Einstein. Wie het ook gezegd heeft; de betekenis blijft hetzelfde.

Met het weer van de afgelopen weken in gedachten, leek het me goed om je even een hart onder de riem te steken. Laat je niet uit het veld slaan; ook jouw omzet kan omhoog!

Jouw product is te verkopen hoor!

Het valt me op dat mensen zich op het moment een beetje uit het veld laten slaan. Niet doen. De meeste ondernemers zijn niet afhankelijk van het weer. Ook jouw product is te verkopen. Echt!

Afbeelding met tekst: "Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand langskwam die dat niet wist...". De afbeelding hoort bij het blog met de titel: "What would Steve Jobs do?"

Om te kunnen verkopen kun je natuurlijk allerlei lijstjes verzinnen. Vast geen slecht idee, zolang je lijstje maar hiermee begint:

Mijn (potentiële) klanten weten dat ze mijn product nodig hebben!

Het is simpel! Zo simpel dat mensen het vaak vergeten. Jouw prospects (mogelijke klanten) moeten weten dat ze jouw product nodig hebben. Weten ze dat niet, dan mag je het geen prospects noemen en moet je aan de slag. Het is heel gebruikelijk om te roepen dat je moet verkopen waar de markt om vraagt, maar als je echt de geschiedenisboeken wilt halen, dan lap je dat aan je laars. Vele genieën gingen je voor.

Neem Steve Jobs. Onder zijn leiding werkte Apple aan technische ontwikkelingen die we inmiddels allemaal kennen en die velen gebruiken, maar waar niemand ooit om gevraagd heeft. Wat let je om eens te kijken of je je zaken op orde hebt?

What would Steve do?

Vul in de komende weken dit vragenlijstje aan jezelf in:

  1. Heb ik mijn branding op orde? (Is mijn bedrijf al een merk? Kan ik mijn merk in één minuut beschrijven aan een wildvreemde?)
  2. Is mijn product/dienst 100% naar mijn zin? (Wat moet ik doen om het te verbeteren als het niet 100% naar mijn zin is, zodat ik het nog beter kan verkopen?)
  3. Heb ik een manier om mijn bestaande klanten eenvoudig te benaderen tijdens een (reclame)campagne?
  4. Heb ik een plan hoe ik mijn klanten duidelijk ga maken dat ze NIET ZONDER MIJN PRODUCT kunnen?

Alle klanten van ComBron die de bovenstaande vier vragen op orde hebben, zijn succesvol. Niet zomaar een beetje succesvol; het zijn toppers. De sterren in hun vakgebied of sector. En het gaat voor iedereen op. Van de politicus tot de importeur en van de personal coach tot de toeleverancier van de tuinbouw.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist

Tijdens de voorbereiding van dit blogje, kwam ik erachter dat veel beroemde quotes helemaal niet bij de mensen horen aan wie ze worden toegeschreven.

Everyone knew it was impossible, until a fool who didn’t know came along and did it.

Albert Einstein

‘Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.’ is dus van Albert Einstein, maar is door een grote Nederlandse facebookcommunity toegedicht aan een oude Griekse filosoof. Sla de Encheiridion (pdf) er maar op na. Mensen geloven blijkbaar nog steeds wat anderen schrijven.

‘If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.’

Een andere misvatting van een mooie quote die wordt toegedicht aan Henry Ford. Het verhaal gaat dat hij zou hebben gezegd: ‘Als ik mensen had gevraagd wat ze wilden, zouden ze om snellere paarden hebben gevraagd.’

In “The Cruise Industry News Quarterly” in 1999 gist een ontwerper van cruiseschepen John McNeece naar de wensen van de potentiële klanten van Henry Ford. ‘There is a problem trying to figure out what people want by canvassing them. I mean, if Henry Ford canvassed people on whether or not he should build a motor car, they’d probably tell him what they really wanted was a faster horse.’ (bron)

Wat hij wel zei (bron):

Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.

Henry Ford

Vragen? Opmerkingen?

Zit je een beetje vast of ben je benieuw naar de mening van een buitenstaander? Plaats je vraag dan hieronder.

Heb je een mooi voorbeeld van jouw praktijk? Die lezen we natuurlijk ook graag. Inspireer je collega’s!

Maak gebruik van het slechte voorjaarsweer; werk aan je merk!

Gerelateerd

Marketing online marketing, prospects, sales

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Lees Interacties

Opmerkingen? Aanvullingen? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Logo ComBron Communicatie.
  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
      • Afmetingen foto’s social media
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Doe-het-zelf SEO
    • Handleiding WordPress
    • Kosten website
    • Onderhoud website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Webhosting
    • Website Hoek van Holland
  • Contact

Reviews

  • Audio-interface
  • Audiorecorder
  • Hoofdtelefoons
  • Microfoons
  • Handleidingen gereviewde apparatuur en software

Communicatie

  • Communicatieadvies
  • Communicatiebureau Westland
  • Crisisbeheersing en verandering
  • Hoe mensen kiezen
  • Organisatiecultuur in kleuren

Public relations

  • Public relations (pr)
  • Brand-A-Thon
  • Formaat afbeeldingen social media
  • Persvoorlichting
  • Tips voor videobewerking

Website by ComBron

  • Nieuwe website laten maken
  • Website laten maken in HvH
  • Kosten nieuwe website
  • Portfolio
  • Onderhoud website
  • Webhosting
  • Web Wednesday
  • Handleiding WordPress
  • Doe-het-zelf SEO

Huishoudelijk

  • MVO
  • Colofon
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Login medewerkers

Bedrijfsgegevens

ComBron Communicatie
Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

ComBron Communicatie

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Contact
 

Reacties laden....